MAL MATALÀS, C-14, GERMÀ BEL (Publicat a L'Ondarí)

M’ho prenc amb filosofia però té pebrots que per culpa d’un mal matalàs de pis de lloguer m’hagi despertat amb dolors lumbars notoris a quarts de set del matí avui que havia de ser el meu primer diumenge targarí de ganduleig al llit fins a ben entrat el dia.

Però no era el matalàs el malson durant les primeres nits a l’apartament del carrer - carretera de Sant Pelegrí: els meus primers dolços somnis targarins no assolien el nivell de dolçor desitjat per causa dels camions que travessen Tàrrega en direcció mar < > muntanya (llicència barcelonina). No podia creure que un lloc tan tranquil com aquesta petita i amable ciutat es vegés estripada en dos pel seu cor per aquests bramits de dinosaures de les èpoques on les ciutats no tenien variants, circumval·lacions o by-passos com Déu mana. N’hi ha de mastodonts d’aquests articulats que deuen ser més llargs que la torre de l’església de Santa Maria de l’Alba. Això no pot ser! Si a Sevilla res supera la Giralda, Tàrrega no es pot permetre que un Guissonasaurus Rex articulat amb pollets grocs estampats sigui més llarg que la seva torre senyera!

Variant de la C14 ja!! Per ètica i per estètica. 

Matí d’insomni. Davant la frustració que em provoca no poder assitir a l’acte amb en Germà Bel que aviat tindrà lloc  al Teatre Ateneu per ser fora vila, aquesta qüestió bàsica targarina em rondava amb força pel cap alhora que la meva zona lumbar rondava molesta pel matalàs del dimoni buscant posicions més favorables. He ordit una solució de compromís que requeriria la col·laboració de la Gene i l’Estat... No diuen que en Santi Vila i la Patum Pastor es porten tan bé? (Es nota que estava mig adormit, oi? Quin somiatruites! una bona col·laboració entre aquests dos “pájaros”??)

Precisament el tram assenyalat fins a l'A-2 es podria estalviar...
El cas és que, he mollat les meves "sábanas blancas" plorant de l'emoció que m'ha produit la meva pensada que permteria estalviar un terç del cost i del temps d’execució: la variant podria evitar el tram planificat per l’oest del polígon la Canaleta i fer pujar el fluix de trànsit un xic d’A-2 en direcció Lleida. N’hi hauria prou amb unes indicacions correctes a la maxi rotonda nord de Tàrrega i a l’A-2 senyalitzant la sortida cap a “Montblanc / Tarragona C-14”, un cop superat el turonet que ve després del de Sant Eloi. Aquí neixeria la flamant carretera que, tal i com està pensat, vagi a trovar la C-14 actual entre la Borges i la Indox pujant paral·lela si fa o no fa al Cercavins.


M’he aixecat tot dolorit però engrescat amb aquesta visió, pensant que aquesta seria la meva qüestió targarina per al col·loqui posterior a la conferència de’n Bel. Però com que no hi podré ser, m’he proposat compartir la pensada amb els lectors de l’Ondarí... Potser al Germà Bel tampoc no li importa tant com a nosaltres al cap i a la fi. I al Santi Vila? Hi ha algú a Catalunya a qui li importi la variant de Tàrrega?

--------------

Si vols llegir més sobre Tàrrega, fes click aquí

---------------

Gràcies per llegir-me :-) Segueix-me al twitter


Comentarios

Entradas populares