...just a Catalan DIVA!



La Pilar Rahola és una barreja de tieta amb caràcter i una abertzale mediàtica, amb un toc de veu "cazallera". Algú que quan parla no saps ben bé si canviar de canal per la seva demagògia personalista o si admirar-la per la força amb la que defensa allò en el que creu. Una espècie d'Esperanza Aguirre a la catalana. Amb mongetes.

Sempre m'ha fascinat tot i que sovint em posi dels nervis. 

Ahir al twitter la Rahola em va fer RT, va retuitejar un de les meves piulades (quin llenguatge tan críptic quan no hi ets ficat, s'ha de reconèixer). Em va agafar una alegria, una il-lusió, quin gaudi. Em va faltar temps per puilar que m'havia repiulat i publicar-ho al Facebook, per seguir amb aquest llenguatge tan 2.0. Qui em podria haver dit a mi un dia dels anys '90 que interactuaria amb ella a través d'internet, quan le veia a tertúlies arreu a TVE: aquella dona cridanera però que sempre deia exactament el que jo pensava mentre assitia a aquells debats televisius, de més o menys nivell. S'ha de dir que la Rahola sempre s'ha apuntat a tota mena de bombardeig catòdic, conscient, suposo, de la potència que hi transmet. Fins i tot l'he trobada a Intereconomia promocionant un llibre seu sobre l'islamisme radical que conté la paraula "España" al títol... Ella és així.



Se la veu encantada de la vida a la tele, i molt autèntica: i això sempre és d'agrair en un mitjà tan fals i mentider. Tot i que busco, no em faig al YouTube amb vídeos dels anys '90 a TVE quan defensava posicions d'allò més progressistes. Molt més de les  que acostumava a fomentar la telePePera de l'època. Era un període durant el qual la relació Espanya -- Catalunya no estava tan tensada (Aznar hablaba catalán en la intimidad) i era habitual trobar la Rahola a TVE, una diputada d'ERC al Congrés de Madrid que parlava amb passió sobre masclisme, homosexualitat o la qüestió catalana. Anys més tard, al programa "Els matins" de'n Cuní la recordo massa tensada ella mateixa i massa extremada. Sovint les ganes de canviar de canal superaven l'admiració. Jo, que he estat operat d'un pòlip a les cordes vocals, he patit molt mirant la Rahola a la tele i he temut molts cops que entrés de sobte en afonia en directe i de manera duradora. En aquesta època dels matins, la recordo al límit, com un artista al seu període manierista, començava a semblar una caricatura de si mateixa i suposo que no és casual que d'aquesta Pilar Rahola provingui la seva versió del Polònia.

I aleshores va arribar el programa "El Convidat" a ca seua i de la mà de l'Albert Om la Pilar va mostrar la seva cara més tranquil·la i humana, fora de les càmeres però amb càmeres. És fàcil preguntar-se si realment fou totalment autèntica en aquesta situació suposadament relaxada i casual. O potser la Rahola n'és més d'autèntica amb un bon focus al davant, un tema polèmic de fons i un contrincant de front. En tot cas, el meu patiment pel que fa als pòlips es va veure molt i molt reduït en veure-la parlant tan tranquilota. En aquest programa, asseguda sobre roques vora el mar que les batia va dir que Catalunya era això per a ella: una roca indestructible tot i les embestides de la Història. Ho vaig trobar bonic tot plegat.

La Rahola és d'aquesta gent que no deixa indiferent, que punxa, que busca les pessigolles i en sap, que provoca i ho vol, és evident que no pot agradar tothom però suposo que ella en té prou en fer saltar tothom del seient quan parla, tant li deu ser que acabin pensant com ella o no. A mi, aquests tipus de personatges m'interessen i em motiven molt més que la gent plana i grisa. 

Hi ha moments al decurs de la vida que els fets  es combinen de manera que semblen formar part d'un "tot coherent". Jo he passat per alguns d'aquest moments: com quan l'actor de Billy Elliot va acabar fent de Tintín o els Pet Shop Boys van remesclar la Madonna, la gran DIVA. Ahir un dels meus principals referents catalans de la meva vida espanyola dels anys '90 em va retuitejar: va ser el meu moment amb la meva CATALAN DIVA.

Gràcies,

Pilar Rahola.

I a veure si retuiteges això també! 

---------------------------------------------

si vols llegir sobre l'Esperanza Aguirre Espanyola, click aquí

si vols llegur sobre més personatges catalans i les seves ulleres, click clack

si vols llegir sobre Tintín i Billy Elliot i les meves classes de català a Madrid, click click click


www.facebook.com/unadecat 
ME GUSTA!

twitter
@unadecat 
SÍGUEME

gracias por leerme.
Javier






Comentarios

Entradas populares